Panoràmica de la Vall d'en Bas, La Garrotxa.

Un camí de Sant Jaume molt verd

A veure, li diuen Camí de Sant Jaume com li podrien dir de Santa Tecla. Tinc la sensació que és més aviat un invent marquetinià. Però és maca i val la pena. Es tracta de la ruta per on passava l’antic carrilet d’Olot a Sant Feliu de Guíxols. Recordo amb enyorança quan passava xiulant per Llagostera al costat d’on vivia la meva tia: treia una bona fumera i el conductor sempre ens saludava. Sniff 🙁

Nosaltres, com que NO som uns grans caminadors vam fer una petita trampa: començar a Olot, no a Girona: així gairebé tot el camí és una suau baixada (total, tampoc volíem arribar a l’Obradoiro!). El tros de la Cellera de Ter a Girona val més oblidar-lo: passa pel costat de la carretera, està sempre d’obres i sembla les rambles.

Camí de Sant Jaume, Camí de Sant Jaume

Què vam fer?

Vam deixar cotxe a Bescanó. Allà vam agafar l’autobús fins a Olot (tots els ocupants pendents de dir-nos quina era la nostra parada… més simpàtics!). A Olot vam fer nit a l’hotel La Perla. Anys enrera vam estar-hi i era correcte. Ara… millor si us en busqueu un altre.

L’endemà vam enfilar cap a Sant Feliu de Pallerols, un romàntic i bonic poble on vam finalitzar la primera etapa, cansadíssims, però contents.

Sant Feliu de Pallerols, Camí de Sant Jaume
Sant Feliu de Pallerols.

La segona etapa va ser fins a Amer, també molt maca i amb un petit port (620 m). Allà vam dormir en un hotel de carretera (punt de trobada de ciclistes i moteros) que, tot i que estava força bé, és als afores de la població i ens vam avorrir una mica a la tarda, així que no us dic quin és.

Vall d'en Bas
Vall d’en Bas.

I la darrera etapa la vam acabar a Anglès, perquè feia molta calor i el camí ja no tenia el mateix encant. Allà vam dinar i vam agafar l’autobús fins a Bescanó, on teníem el cotxe. Si no vols fer tant de tros, pots fer un tram d’un dia, preferiblement entre La Vall d’en Bas i Amer.

A les antigues estacions del carrilet podeu llogar bicicletes, ja que és un camí fantàstic i molt ben senyalitzat. Els paisatges d’aquest Camí de Sant Jaume són impagables.

Les Planes d'Hostoles, Camí de Sant Jaume
Sant Miquel de Pineda.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Distància total: 34 km anada (itinerari linial)