El Roure Gros.

Cor de roure

El Roure Gros: excursió a Sant Pere de Vilamajor.

Us proposo una breu passejada que, no obstant això, us omplirà els pulmons d’aire pur i la vista de bonics paisatges.

Sant Pere de Vilamajor té el privilegi de trobar-se als peus del Montseny però fora de qualsevol ruta freqüentada.

Podem deixar el vehicle a l’aparcament que hi ha al peu del campanar romànic. Pel que fa a aquest element, era la torre del castell del segle X. Un fort terratrèmol ho va enrunar gairebé tot i al segle XVI es va reconvertir pel nou ús i es va construir l’església.

Com ja us podeu imaginar, la Guerra Civil ho va malmetre tot, però fa uns anys un grapat d’artistes la va decorar amb modernes obres d’art.

Església de Sant Pere de Vilamajor
L’església de Sant Pere.

Al davant trobem el centre d’informació, farcit de fulletons, rutes i plànols. I a més l’amable persona que ens atén, ens acaba d’explicar el que calgui.

Així doncs, avui farem l’itinerari del Roure Gros que és fàcil i ens farà agafar ganes de més. Així doncs, aquí comença l’

Excursió a Sant Pere de Vilamajor

En primer lloc, pugem cap al cementiri per un carrer asfaltat que aviat és torna de terra. D’aquesta manera arribem a una cruïlla i tombem a l’esquerra.

És un camí ample des d’on veiem els camps i boscos. A la següent desviació no hi ha cap dubte d’on seguir, ja que és molt ben senyalitzat.

Indicador de l'excursió a Sant Pere de Vilamajor

El Roure Gros és allà, immens, dominant el paisatge.

El Roure Gros, Excursió a Sant Pere de Vilamajor
El Roure Gros.

Tanmateix, podeu prendre el corriol que baixa per acostar-vos a la font. Si no, seguiu pel camí ample de la dreta que a poc a poc va pujant entre masies, camps i boscos.

Camps de conreu. Excursió a Sant Pere de Vilamajor

Sembla mentida que tinguem la natura tant a l’abast i la gaudim tant poc.

Card. Excursió a Sant Pere de Vilamajor

Per acabar, una mica més de pujadeta suau i arribem a una cruïlla. Si voleu acabar aviat, gireu a la dreta i anireu a trobar el camí inicial. Si seguiu recte, coneixereu una mica més del poble.

Finalment, abans de tornar podeu admirar el parc d’escultures davant l’antiga rectoria, ara reconvertida en taller d’artistes.

Centre d'Art la Rectoria. Sant Pere de Vilamajor

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Itinerari: veure el plànol

Distància: 3 km. Itinerari circular amb molt poc desnivell.