En algun moment has intentat entrar a rondaller.cat i no has pogut? Això té una explicació.
Arran d’una sentència judicial motivada per evitar la pirateria de pàgines que retransmeten partits de futbol il·legalment, “LaLiga” ha demandat els principals proveïdors d’internet a Espanya —Movistar, MasOrange, Vodafone i DIGI. Sense haver mostrat cap oposició, aquestes companyies s’han sotmès a la sentència i apliquen el bloqueig durant els partits de futbol a moltes d’aquelles webs que utilitzem els serveis de Cloudflare, una empresa internacional que, entre altres, ofereix ciberseguretat.
Mentre té lloc un inacabable intercanvi d’acusacions entre LaLiga, els proveïdors d’internet i l’empresa de ciberseguretat, queda bloquejat el servei a tot un seguit de pàgines que fan servir adreces IP compartides i que LaLiga considera que podrien allotjar webs il·legals, sigui o no així. És com quan a l’escola castigaven a tota classe per la malifeta d’un alumne.
Per aquest motiu, cada vegada que hi ha un partit i LaLiga ho considera oportú, la pàgina de rondaller.cat i centenars d’altres més queden bloquejades mentre dura el partit de futbol. Aquesta mesura absolutament fora de lloc, injusta i anticonstitucional pel que fa a la llibertat d’expressió, aplica una censura més pròpia d’una dictadura que d’una societat suposadament democràtica.
En un rampell de suposada bona voluntat, LaLiga ha habilitat una adreça de correu on et pots queixar. Quina resposta et donen: que et vagis a queixar a Cloudflare!
Penso que evitar la pirateria s’aconsegueix amb altres medis sense haver de perjudicar la resta d’usuaris que complim amb totes les lleis hagudes i per haver i paguem per un servei deficient.
Em sap molt de greu, però no puc fer absolutament res. Només mostrar la meva indignació tot demanant la teva paciència i comprensió mentre esperem que aquesta tirania digital futbolera s’acabi d’una vegada i sigui condemnada.
Així que, si un dia no pots entrar a rondaller.cat pensa: ah, és que estan emetent un partit de futbol, que hi ha qui diu que també és cultura. I pots mirar el partit o bé esperar que acabi i es restableixi el servei.
Si vols saber més, entra hayahora.futbol






Bon vespre Alfons.
T’adjuntaré una imatge perquè sàpigues que finalment s’ha pogut refer el mosai ceràmic que va ser vandalitzat i arrancat al carrer Petritxol!!!
Com que et segueixo fidelment i m’encanta el teu treball al Rondaller, t’ho vull comunicar.
Gràcies per la teva feina. Si m’envies el teu correu, t’enviaré el dossier complet quan estigui acabat…!
Salutacions! El meu ja el tens a la fitxa
Alfons, fas molt bona feina.. segueix així.. Endavant..!!
Moltes gràcies per les teves paraules d’ànim! 😘
Alfons, em sap molt de greu que siguis un damnificat de les multinacionals de la comunicació (..¿?..). Efectivament en algunes ocasions em vaig trobar que la teva pàgina no estava disponible.
Ho sento molt i compta amb mi si creus que cal fer alguna acció de protesta.
Ànim i una abraçada.
Joan,
Moltes gràcies pel teu comentari, però no s’hi pot fer res.
Ja he protestat i ha estat com donar-se cops contra una paret. Si es pot desnonar una àvia, com no han de poder bloquejar un blog per l’article vint-i-sis? ☹️
Alfons
… Ostres, ho desconeixia …
Els que seguim esports minoritaris ja estem acostumats que directament ja ni els retransmeten o bé, si ho fan, tallen la connexió per posar altres programes més populars.
És la trista realitat 😕
No tenia ni idea que passès això. Ho trbo un despropòsit total
Tens tota la raó. A mí m’ha semblat tornar a un fosc passat.
Alfons
«Cosas veredes, amigo Sancho!» …
«Es Galán y es como un oro,
tiene quebrado el color;
persona de gran valor
tan cristiano como moro;
pues que da y quita el decoro
y quebranta cualquier fuero,
poderoso caballero
es don Dinero.»
Des del Quixot … a Quevedo … És la història de sempre, malauradament. Entenc i comparteixo la teva frustració. Salut i força!
Moltes gràcies per les teves il·lustrades paraules.
Efectivament, el diner és contrari a la llibertat 😒
Alfons