Rec de la La Roca del Vallès.

La bassa dels ànecs de La Roca del Vallès

Aquesta passejada és perfecta per a fer amb nens o per adults un dia d’aquells que dius “ai vull passejar una mica per la natura sense suar la cansalada”. Doncs l’excursió a la bassa dels ànecs és perfecta.

Aparqueu el cotxe al final del carrer de l’Església de La Roca del Vallès (tranquils, després ja anireu a comprar a La Roca Village).

Església de Sant Sadurní. La Roca del Vallès. Excursió a la bassa dels ànecs
Església de Sant Sadurní.

Camineu deixant el poble enrere i us trobareu a mà dreta un caminet. Si passeu de llarg, veureu un carrer sense cases a l’esquerra i a continuació un riuet (el Mogent). Seguiu el caminet, sempre avall, encara que us sembli que us fiqueu al mig d’enlloc, fins a arribar a un rec ple d’aigua.

El rec. Excursió a la bassa dels ànecs. La Roca del Vallès
El rec al costat del riu Mogent

A la vora del rec

Seguiu pel rec i gaudiu de l’ombra i la tranquil·litat. El castell el teniu dalt del turó a la dreta, tapat pels arbres. 500 metres més endavant el rec continua, però hi ha una mena de porta de ferro i el camí puja. Seguiu a tocar de la carretera fins a trobar una pista que baixa en un revolt a l’esquerra.

Veureu una granja de bestiar i una mica més enllà un circuit de motocross. El camí es bifurca. Preneu el de l’esquerra que passa per sota de l’autopista. A continuació es torna a bifurcar. Agafeu també a l’esquerra, que va resseguint el riu per una banda i camps de conreu per l’altra.

A 500 metres el camí permet continuar recte, però girem a l’esquerra per travessar el riu i prendre el primer camí a l’esquerra. Voregem el riu per l’altra costat fins a trobar l’autopista i resseguir-la uns metres. El camí segueix recte però passeu sota el pont i veureu la bassa dels ànecs. És un curiós indret per descansar i que els nanos donin menjar a les aus.

Per acabar aquesta excursió a la bassa dels ànecs, reprenem el camí que ara és asfaltat i passar entre camps i oliveres, fins a arribar a una fàbrica enrunada. A la cruïlla prenem el camí de l’esquerra que travessa el riu i ja serem al punt d’inici.